Markku Vierula

Markku Vierulan missiona on suomalaisten pk-yritysten toiminnan uudistaminen ja kehittäminen – liiketoimintalähtöisesti markkinoiden näkökulmasta.

Strateginen markkinointi, kokonaisvaltainen brändi sekä eri osaajien yhteispelin edistäminen ovat kehittymisen vaatimaa osaamista.

Integraatiossa organisaatio kietoo kaikki toiminnot asiakkuuksien ympärille. Kyseessä on strateginen toimintamalli, jonka avulla yrityksen tuote-, tuotanto- ja hintalähtöinen ajattelu ja toiminta käännetään asiakasarvolähtöiseksi.

Markku näkee, että kokonaisvaltainen palvelunäkökulma on yhä tärkeämpi menestystekijä. Siksi yritys on integroitava sisäisesti ja ulkoisesti yhdeksi kokonaisuudeksi. Hän on oikea osaaja, kun tarvitaan kokonaisvaltaisempaa tarkastelukulmaa yrityksen toiminnan kehittämiseksi.

Markku, eMBA, MTi, on kirjoittanut teoksen Suuri Integraatiokirja – Markkinointi, myynti ja viestintä. Teos on mm. yliopistojen ja korkeakoulujen oppi- ja kurssikirja. Markku Vierulalla on vahva yrittäjätausta.

Markun erityisosaamista ovat:

  • Kilpailuedun löytäminen/kirkastaminen
  • Strateginen markkinointi
  • Kokonaisvaltainen bränding
  • Integraatio
  • Viestintä (sisäinen ja ulkoinen)
  • Monikanavaisuus
  • Kampanjasuunnittelu

Työura

  • Vierula Consulting Oy: konsultti
    2012 -
  • Ezpa Oy: omistaja, perustaja ja luova johtaja
    2006 - 2012
  • FCB/Espa: luova johtaja ja johtoryhmän jäsen
    2001 - 2006
  • DDB Helsinki: luova johtaja ja suunnittelija
    1999 - 2001
  • McCann Helsinki: luova johtaja ja suunnittelija
    1996 - 2001

Asiantuntija seuraavilla osa-alueilla

  • Johtaminen
  • Markkinointi
  • Myynti
  • Asiakkuudet
  • Brändäys
  • Talous
  • Tuottavuus
  • Henkilöstö
  • Osaaminen
  • Hyvinvointi
  • Kasvun johtaminen

 VMBA-infotilaisuus 29.11. klo 14 - 16