Tarja Aromaa

johtamisen restonomi, YAMK


Entistä tiedostavammat asiakkaat, vauhdilla myös palvelualalle rantautuvat uudet teknologiat sekä alalle tyypillinen henkilöstön vaihtuvuus edellyttävät jatkuvaa muutosvalmiutta. Tarja Aromaan mukaan vain systemaattisella osaamisen johtamisella palveluorganisaatiot pärjäävät kilpaillessaan niin asiakkaista kuin työvoimasta. Siksi osaamisen kehittämisen täytyy olla osana strategiaa. Tästä hänellä on vuosien käytännön kokemus kahvila- ja ravintolapalveluita tarjoavan ketjuyrityksen toimitusjohtajana.

Onnistuneella osaamisen johtamisella luodaan työntekijöille aidot edellytykset ottaa prosessit haltuun. Systematia sisältää vaiheet lähtötilanteen kartoituksesta perehdytyksen vaikuttavuuden seurantaan sekä asiakaskokemuksen selvittämiseen. Seurauksena osaamisen taso tunnetaan ja kehittämistarpeisiin reagoidaan oikealla hetkellä. Osaava henkilöstö on tyytyväistä, sairaspoissaolot vähäisiä ja organisaation maine houkuttelevana työnantajana kunnossa.

Tarjan mukaan tärkeintä on löytää jokaisen organisaation jäsenen vahvuusalueet ja kehittää niitä huippuunsa. Systemaattisella osaamisen johtamisella tämäkin on mahdollista!

Koulutukseltaan Tarja on palveluliiketoiminnan johtamisen restonomi YAMK sekä pedagogi ja hänellä on vahva tausta esimiestyön ja tuotekehityksen kouluttajana sekä sparraajana.

Työura

  • Kulmakonditoria Yhtiöt: Toimitusjohtaja
    2011 - 2018
  • Hyrian asiantuntijapalvelut: Asiantuntija/konsultti
    2009 - 2011
  • Hyria koulutus: Esimiestyön ja tuotekehityksen kouluttaja/tiiminvetäjä
    2004 - 2009
  • Fazer Amica kehitysyksikkö: Projektivastaava/kouluttaja
    2000 - 2004
  • Ravintolapäällikkö
    1990 - 2000

Asiantuntija seuraavilla osa-alueilla

  • Johtaminen
  • Markkinointi
  • Myynti
  • Asiakkuudet
  • Talous
  • Tuottavuus
  • Henkilöstö
  • Osaaminen
  • Hyvinvointi
  • Kasvun johtaminen